دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

نکاتی برای انتخاب مبلمان اداری مدرن

یک طراحی مدرن در محیط کار نیازمند وجود مبلمان اداری مدرن هم هست. وجود وسایل مدرن، محیط کار به روزی برای شما ایجاد می‌کند. به این ترتیب که اگر فردی برای اولین بار به شرکت شما مراجعه کند، این حس در او ایجاد می‌شود که علم و روش‌های شما در کار مدرن و به روز است و نباید از شما توقع فکر سنتی و قدیمی را داشت. چشم انسان در اولین دیدار، انرژی و حس‌های را در ذهن ثبت می‌کند که ممکن است به صورت باور برای شما پدیدار شود.
اما کلمه مدرن در دکوراسیون به چه معناست؟ به طور کلی مدرن کلمه‌ای لاتین است که امروزه ما در زبان فارسی بسیار از آن استفاده می‌کنیم. این کلمه به معنی تازه مد شده و جدید است. دکوراسیون مدرن دارای نشانه‌هایی از مد روز بودن است. یعنی با نگاه کردن و استفاده از وسایل متوجه تکنولوژی به روز در این فضا شوید. اما مبلمان اداری مدرن چیست؟ این مبلمان هم علاوه بر طراحی به سبک روز و ظاهری ایده‌آل، ارگونومی لازم را هم داشته باشد. در واقع به تمامی جوانب استاندارد بودن آن توجه شده باشد.
تفاوتی که این سبک در دکوراسیون با دیگر سبک‌ها دارد این است که تاریخ انقضا دارد! یعنی مبلمانی که ما تا به امروز به آن می‌گفتیم مدرن، کم کم مورد پسند و انتخاب افراد قرار نمی‌گیرد. بنابراین در زمان انتخاب مبلمان اداری باید از انتخاب خود مطمئن باشید تا پس از مدتی دلتان را نزند و مجبور شوید دوباره هزینه‌ای را قبول کنید.

مبلمان اداری مدرن

انتخاب مبلمان اداری مدرن برای دفتر کار خود

برای یک انتخاب صحیح باید همه جوانب را بسنجید. برای مثال حتی به طرح و رنگ لوگوی سازمانی خود دقت کنید، شاید توانستید یک طرح جالب برای سفارش مبلمان آماده کنید. طرحی که مختص سازمان شماست و دکوراسیون شما را خاص می‌کند.
حتما شنیده‌اید که می‌گویند زیبایی در سادگیست. این موضوع در دکوراسیون هم کاربرد دارد. برای سبک مدرن بهتر است وسایل را ساده‌تر بچینید و از وسایل پر زرق و برق دوری کنید. در واقع در فضای مورد نظر وسایلی را بچینید که ضرورتی برای وجود آن است و در مقابل وسایل اضافی را حذف کنید.
برای انتخاب مبلمان باید فضای کلی را از لحاظ متراژ در نظر بگیرید. مبلمان نباید تمامی فضا را پر کند. درست است که می‌گوییم وسایل اضافی را حذف کنید و فضا را خلوت کنید، اما نباید این جای خالی را با مبلمان پر کرد. فضای تنفس برای محیط بگذارید. همچنین مبلمان را طوری انتخاب کنید که نحوه جابجایی آن برای شما راحت باشد. همان طور که گفتیم سبک مدرن، روز به روز در حال تغییر است. شاید لازم باشد شما هم تغییری در چیدمان ایجاد کنید.

به چه ویژگی‌هایی دقت کنیم؟

برای انتخاب مبلمان اداری مدرن باید دکوراسیون کلی فضای اتاق و شرکت را در نظر بگیرید. ایجاد تضاد گاهی در دکوراسیون باعث ایجاد جذابیت می‌شود. اما به طور مثال اگر وسایل محل کار شما قدیمی و حتی کهنه شده باشند و شما هزینه زیادی برای خریداری مبلمان اداری مدرن کنید، این تضاد چندان جذاب نیست و نتیجه معکوس دارد.
یادتان باشد مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل در دکوراسیون شماست. هر انتخابی که داشته باشید تاثیر آن در محیط کار، روحیه کارمندان و حتی بهبود روند کاری دیده می‌شود. جذابیت ظاهری در کنار راحتی باید در نظر گرفته شود. توجه به هر کدام و غافل شدن از ویژگی‌های دیگر انتخاب مناسبی به شما ارائه نمی‌دهد.
در هر صورت اگر انتخاب مبلمان اداری برای شما کار سختی شده است نگران نباشید؛ کارشناسان گروه مکعب تجربه زیادی در این امر دارند. شما تنها نیاز خود را به آنان بگویید تا قدم اول برای یک مشورت عالی برداشته شود.

+ نوشته شده در  شنبه 25 خرداد 1398ساعت 15:00  توسط محیا یوسفی 

پایه مانیتور، یک قدم برای سلامتی شما

وجود برخی وسایل در عین مهم بودن، به چشم نمی‌آید. اگر بدانید یک زیر مانیتوری تا چه حد از سلامت جسمانی شما محافظت می‌کند همین حالا برای خریدش تصمیم می‌گیرید. پایه مانیتور به منظور تنظیم ارتفاع مانیتور شما در جهت دید شماست. زمانی که به سیستم خود با زاویه مناسب نگاه کنید نیازی نیست تغییر وضعیت دهید و به اندام خود فشار وارد کنید.
هر چقدر هم مبلمان اداری شما ارگونومیک باشد، توجه به استاندارد باقی وسایل نیز مهم است. با فرض مناسب بودن میز و صندلی استاندارد در محیط کار، اگر مانیتور شما پایین‌تر از سطح چشمان شما باشد، ناچار هستید برای تسلط روی صفحه مانیتور خود کمی سر خود را به سمت جلو خم کنید. شما باید هم ویژگی مبلمان اداری ارگونومی را بدانید و هم متوجه باقی وسایل اطرافتان باشید.
وجود وسایل جانبی در محل کار می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی و روند کاری شما داشته باشد. بهتر است نسبت به استفاده از آنان بی‌تفاوت نباشید. برای مثال استند مانیتور از بروز آرتروز گردن شما جلوگیری می‌کند. خرید یک وسیله به ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند شما از داروها و دردها دور کند.
پایه مانیتور

 

با پایه مانیتور با این مشکلات خداحافظی کنید

 زاویه دید نامناسب شما را مجبور می‌کند ناخداگاه وضعیت بدنی خود را تغییر دهید وطی مدتی به آن آسیب بزنید. برای مثال اگر مانیتور شما از سطح چشم شما پایین‌تر باشد شما مجبورید کمی سر خود را به سمت پایین نگه دارید. این عادت اشتباه منجر به دردهای گردن می‌شود. اگر می‌خواهید از بیماری آرتروز گردن در امان باشید سریع‌تر به فکر چاره باشید. ارتفاع مانیتور شما باید به حالت ایده‌آل باشد.
ادامه این روند خستگی بر شانه‌هایتان می‌گذارد. زمانی که سر خود را در حالت نامناسبی هنگام کار قرار دهید، بر شانه‌های خود هم فشار وارد می‌کنید. اما این فشار رفته رفته به کمرتان هم می‌رسد و متوجه ستون فقراتتان می‌شود. قرارگیری سر با زاویه درست یکی از موضوعات ضروری است که هنگام کار باید به آن توجه کنید.
بسیاری از این مشکلات تنها با خرید یک پایه مانیتور رفع می‌شود.
با داشتن پایه مانیتور می‌توانید وسایل کوچک خود مانند هندزفری، منگنه، گوشی موبایل خود را هم روی آن بگذارید.

انواع پایه مانیتور

پایه مانیتور که به آن استند و پایه رومیزی مانیتور هم گفته می‌شود انواع مختلفی از لحاظ جنس و نوع طراحی دارد. نوع ساده آن از جنس شیشه مقاوم ساخته می‌شود که برای هم لپ تاپ و هم مانیتور مناسب است.
برخی از پایه‌های مانیتور هستند که شکل خاص‌تری به میز شما می‌دهند. همه ما طرح چوب را دوست داریم. شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود و دکوراسیون میز اداری خود، طرح و رنگ چوب را انتخاب کنید. برای تمیز کردن این پایه‌ها حواستان باشد از دستمال خیس استفاده نکنید، بر روی آن آب نریزید و اجسام تیز بر روی آن نکشید.
اما مل مدرن‌تری هم برای این پایه‌ها وجود دارد. شما در مدل‌های شیشه‌ای و چوبی امکان تغییر ارتفاع ندارید. اما در مدل‌های فلزی پیشرفته این امکان را دارید تا مانیتور نصب شده خود را بر اساس نیاز خود تغییر ارتفاع دهید و زاویه دید مناسبی ایجاد کنید. البته قبل از خرید این پایه‌ها به پشت مانیتور خود نگاه بیندازید. باید شاهد سوراخ‌هایی جهت نصب پایه‌های نگهدارنده باشید. در غیر این صورت پول خود را هدر داده‌اید. این پایه ها توسط پیچ مانیتور شما را محکم بر روی خود سوار می‌کند. برای این کار پایه اصلی خود مانیتور را جدا کرده و به پایه جدید نصب می‌کنند. حال شما می‌توانید بر اساس نیاز خود مانیتورتان را از لحاظ ارتفاع تنظیم کنید.
شما با داشتن انواع مختلف پایه‌های مانیتور دارای فضای بیشتری بر روی میز خود هستید. معمولا در قسمت زیرین این پایه‌ها فضای خالی برای قرارگیری وسایل شماست. می‌توانید دفترچه، تلفن همراه، ساعت و وسایل دیگر را در این قسمت قرار دهید.

+ نوشته شده در  شنبه 18 خرداد 1398ساعت 21:26  توسط محیا یوسفی 

نکاتی برای خرید استیکر شیشه

استیکرها، برچسب‌هایی هستند که بر اساس ساخت آن می‌توان بر روی دیوار، شیشه، یخچال، درب چوبی و فلزی و … چسبیده شوند. کارایی استیکر معمولا برای جنبه تزیینی است. شیشه شفاف است. اگر در محل کار نیاز به نصب پارتیشن اداری از نوع شیشه‌ای دارید، می‌توانید به کمک استیکر، هم فضا را زیباتر کنید و هم حریم کارمندانتان را تا حدی حفظ کنید. ما در این مقاله به شما نکاتی را برای خرید استیکر شیشه ذکر می‌کنیم.
برای خرید استیکر شیشه و انتخاب آن محدودیتی ندارید. شما هم می‌توانید از طرح‌های آماده انتخاب داشته باشید و یا حتی یک طرح سفارشی ثبت کنید. این طرح سفارشی شما می‌تواند توسط یک فرد هنرمند مانند نیروی گرافیست شرکت طراحی شود که لوگوی سازمانی شما هم در این طرح نمایان شود. زمانی که این استیکر بر روی پارتیشن‌های شیشه‌ای محل کار شما نصب شود متوجه خاص بودن آن خواهید شد.
اگر نقطه ورودی به شرکت شما توسط درهای شیشه‌ای از هم جدا شده‌اند می‌توانید برای معرفی محصول جدید خود از این گزینه استفاده کنید. برای تبلیغات و معرفی محصول و خدمات می‌توانید یک طرح از آن برای چاپ استیکر سفارش دهید و در محل ورودی نصب کنید.

خرید استیکرشیشه

خرید استیکر شیشه برای منزل

معمولا در ادارات و محل کار برای تفکیک فضا با پارتیشن اداری همراه است. اما زمانی که تصمیم می‌گیریم به هردلیل پارتیشن شیشه‌ای در منزل خود داشته باشیم باید به ظاهر آن هم رنگی بدهیم. شاید شما علاقه داشته باشید که پارتیشن‌های ساده استفاده کنید اما متوجه می‌شوید که پس از مدتی نیاز به یک تنوع در این فضا دارید. در این زمان استیکرهای شیشه به کمک شما می‌آیند و فضای خانه تان را جذاب‌تر و خاص‌تر می‌کنند.
برای خرید استیکر شیشه در منزل باید کمی حوصله به خرج دهید. به تناسب دکوراسیون منزل خود دقت کنید. اگر از دکوراسیون سنتی استفاده کرده‌اید یک پیشنهاد هیجان انگیز برایتان دارم. امروزه استیکرهای سنتی زیبایی در بازار موجود است که با رنگ و لعاب خود شما را یاد پنجره‌های رنگی خانه مادربزرگمان می‌اندازد. وقتی نور آفتاب از پشت شیشه به استیکر برخورد کند و از میان روزنه‌های بی‌رنگ بگذرد، یک ترکیب رنگی فوق‌العاده بر روی فرشتان شاهد می‌شوید.
اما اگر طرفدار دکوراسیون مدرن و مینیمال هستید، استیکرهای ساده‌تری هم مطابق سلیقه شما وجود دارند. آن‌ها در یک سمت شیشه نصب می‌شوند و اجازه نظارت به آن طرف شیشه را می‌دهند. برای مثال ممکن است طرح انتخابی در قسمت بالای شیشه نصب شود و باقی شیشه را دست نخورده باقی بگذارد.

برای خرید استیکر شیشه به چه نکاتی توجه کنیم؟

در گذشته به زیبایی هر وسیله‌ای از ابتدای ساخت اهمیت داده می‌شد. برای مثال شیشه‌ها را رنگی می‌ساختند.امروزه شیشه‌ها با ظاهری ساده ساخته می‌شوند اما هر فردی بر طبق سلیقه خود می‌تواند آن را زیباتر کند که با دکوراسیون فضا همخوانی داشته باشد. به همین دلیل یکی از ساده‌ترین روش‌ها خرید استیکر شیشه است.
قبل از خرید وسایل خود را زیر نظر بگیرید. تصمیم بگیرید که می‌خواهید دکوراسیون شما به سمت سنتی برود یا مدرن بودن.
دو سمت شیشه را از قبل تمیز کنید. نصب استیکر بر روی شیشه تمیز و بدون لک، نمایی بهتر خواهد داشت. حتی اگر در هنگام نصب اثرات از لک انگشتانتان بر روی شیشه باقی بماند به کمک یک دستمال نخی و شیشه پاک کن می‌توانید آن را پاک کنید.
به کمک یک متر، شیشه مورد نظر را اندازه‌گیری کنید تا محتمل پرداخت هزینه‌های زیاد نشوید. استیکرها مانند پارچه بر اساس متر به فروش می‌رسند. اما در این میان استیکرهایی هم هستند که سایزهای از پیش تعیین‌شده‌ای دارند. اما در هر صورت قبل از خرید سایز شیشه مورد نظر خود را با استیکر انتخابی مقایسه کنید تا پس از خرید پشیمانی به سراغتان نیاید.
لازم نیست برای تمامی شیشه و پنجره‌ها استیکر خریداری کنید. گاهی وجود یک پنجره متفاوت در بین دیگر پنجره‌ها، نمایی جالب ایجاد خواهد کرد.

+ نوشته شده در  شنبه 11 خرداد 1398ساعت 18:51  توسط محیا یوسفی 

با وسایل محل کار خود تنها نیستید!

وسایل محل کار

خستگی در محیط کار با عوامل زیادی می‌تواند رفع شود. باید قلق خستگی‌های خود را بدانید. هر فردی علایقی دارد. شما باید بدانید چه چیزی در محل کار سر حالتان می‌کند. مخاطب این مقاله بیشتر افرادی هستند که تمام وقت خود را در شرکت می‌گذرانند و کمتر برای ماموریت شغلی از اداره خارج می‌شوند. چرا که افرادی که از شرکت خارج می‌شوند و به ماموریت می‌روند خستگی‌های دیگری به سراغشان می‌آید، اما به هر حال آنان تحرک بیشتری دارند. ما در چند دقیقه مطالعه به شما ضروریات داشتن وسایل محل کارتان را برای داشتن روحیه مثبت به شما می‌گوییم.
زمانی که ساعت‌ها بی تحرک پشت سیستم خود مشغول کار هستید جریان خون شما سرعت کمتری دارد و این افت جریان، خستگی، خواب‌آلودگی و حتی بی‌انگیزگی برایتان خواهد داشت.
باید میز اداری را با وسایل محل کار خود به گونه‌ای آماده کار کنید که بار خستگی شما را کم کند. شاید نگاه کردن به یک گلدان کوچک حال دلتان را عوض کند و انرژی مثبت شما را بازگرداند.
یکی از دلایل خستگی، ضعف جسمانی و گرسنگی است. سعی کنید یک ظرف تنقلات بر روی میز خود داشته باشید. گاهی خوردن یک شکلات کوچک، ضعف شما را برطرف و شما را شاداب می‌کند.
یک دلیل مهم دیگر که بر آن تاکید زیادی می‌کنم، غفلت از نوشیدن آب است. کمبود آب در بدن انرژی برایتان نمی‌گذارد. با خود قرار بذارید در طول ساعات کار دست کم سه بار و هر بار یک لیوان آب بنوشید. بسیاری از سردردهایی که در محل کار به آن دچار می‌شویم به دلیل کم آبی بدن است. ریلکس کنید و یک لیوان آب بنوشید. بعد از چند دقیقه اثری از سردرد نخواهید داشت.

برای خستگی خود مرهم داشته باشید

داشتن انرژی در محل کار، روند مثبتی برای ارائه کارهایمان دارد. زمانی که حالتان خوب باشد می‌توانید بازخورد مثبت رفتاری و هوشی داشته باشید. خلاق‌تر می‌شوید و برای پیشرفت سازمان و شغل خود راه‌کارهای جالب می‌دهید.
اما برای داشتن انرژی خوب و مثبت چه کارهایی انجام دهیم؟
باید وسایل محل کار خود را بازبینی کنید. خیلی از آن‌ها دیگر به کارتان نمی‌آید. اگر قابل استفاده نیستند آن‌ها را دور بریزید. لازم نیست هزینه زیادی کنید. برای روحیه خودتان هم که شده یک ماگ جدید خریداری کنید. نمی‌دانید چای خوردن در لیوانی که عاشقشید چه طعمی دارد. آن هم سر کار!
یک دفترچه یادداشت بین وسایل محل کارتان داشته باشید. مناسبت‌های مهم زندگی‌تان را درون آن یادداشت کنید تا اگر ایده‌ای به ذهنتان رسید در آن یادداشت کنید. در طی روز با ورق زدن این دفترچه، برنامه آینده خود را خواهید دید. روزهای مهم زندگی خود و اطرافیانتان را در آن بنویسید. این خود یک دلخوشی است که حالتان را خوب کند.

تاثیر موسیقی بر بازگشت دوباره انرژی شما

اگر شغل شما از آن دسته شغل‌هایی است که نیاز به تمرکز بالا دارد، پیشنهاد می‌کنیم دقایقی در طول روز را به موزیک مورد علاقه خود سپری کنید. وقتی ذهن شما خسته می‌شود نیاز به تازه شدن دارد. البته این موضوع کاملا به خودتان بستگی دارد. شاید با گوش دادن به موسیقی حواستان پرت آن شود و اجازه ندهد به کارتان بپردازید. اما اگر این کار باعث ایجاد تمرکز در شما می‌شود، یک هندزفری در وسایل محل کار خود کم دارید. من از آن دسته آدم‌هایی هستم که هر روز صبح با هندزفری خود به پشت میز می‌روم و برای شما می‌نویسم. یک یار همیشگی برای خود دارم که همراه همیشگی من در روزهای پر انرژی من بوده و حتی خستگی‌هایم را شاهد بوده.
اما یک پیشنهاد دیگر هم برایتان دارم. اگر همه کارمندان موافق باشند هر روز طی یک ساعت مشخص یک موسیقی دل‌پذیر در فضا پخش شود که همگی به آن گوش دهند. اما پیش از این کار حتما با مدیر بخش خود هماهنگ شوید.

+ نوشته شده در  سه شنبه 7 خرداد 1398ساعت 17:56  توسط محیا یوسفی 

استفاده از زیرپایی اداری، خوب یا بد؟

زمانی که قرار است ساعت‌ها در روز را به کار بپردازید، به خصوص وقتی که مدام پشت کامپیوتر به حالت نشسته قرار دارید، باید در درجه اول به فکر سلامت جسمی خود باشید. شاید فکر کنید ساده است و فقط باید صندلی خود را تنظیم کنید. خیر! شما باید حواستان به تمامی استانداردهای وسایلتان باشد. از نور مانیتور گرفته تا حتی نحوه نشستن خودتان بر روی مبلمان اداری .
شاید تا الان به این موضوع فکر نکرده باشید و تنها به نور صفحه مانیتور خود بسنده کرده باشید. اما این کافی نیست. در این صورت شما تنها مراقب چشمانتان بوده‌اید. اما ستون فقراتتان چه؟ از فشار روی زانوهایتان خبر دارید؟
نشستن طولانی مدت حتی اگر تمامی اصول را هم رعایت کرده باشید بازهم خستگی برای شما دارد. بنابراین کوچک‌ترین قدمی که برای سلامتی خود می‌توانید بردارید توجه به استاندارد بودن وسایلی است که روزانه با آن سروکار دارید. اگر به عنوان یک مدیر، این مقاله را می‌خوانید به شما توصیه می‌کنیم استاندارد بودن وسایل اداری شرکت خود را بازبینی کنید. شاید لازم باشد هزینه‌های جدیدی انجام دهید اما این هزینه‌ها تاثیر مثبت در بهره‌وری کار کارمندان خواهد داشت. اگر کارمند از وسایل استاندارد استفاده کند دیرتر احساس خستگی می‌کند و کار با کیفیت‌تری تحویل خواهد داد.

زیر پایی اداری

دلیل استفاده از زیرپایی اداری

استفاده از زیرپایی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. ما چند دلیل آن را برایتان توضیح می‌دهیم. یکی از دلیل‌ها می‌تواند بلند بودن ارتفاع میزتان باشد. شاید بگویید این موضوع چه ارتباطی می‌تواند با داشتن زیرپایی اداری داشته باشد؟ من برایتان می‌گویم. زمانی که ارتفاع میز اداری بلند باشد، شما مجبور می‌شوید برای تناسب قرارگیری بدنتان پشت میز، صندلی اداری خود را هم با ارتفاع بلندتری تنظیم کنید. در نتیجه احتمال این که پاهایتان از سطح زمین فاصله بگیرد زیاد است. راه حل این موضوع قرار دادن یک زیرپایی اداری است که زیر پای خود قرار دهید و از آویزان شدن پاهایتان جلوگیری کنید. قرار نگرفتن پا بر روی زمین هنگام کار باعث می‌شود فشار زیادی بر روی زانوی شما ایجاد شود.
اما گاهی تمامی وسایل شما ارگونومی لازم را دارد. اما مناسب با قد شما نیست. برای این موضوع نیازی نیست ارتفاع میز و صندلی خود را تغییر دهید. وجود یک زیرپایی مشکل شما را حل می‌کند.

تاثیر زیرپایی بر روی سلامتی جسم شما

به نحوه نشستن خود دقت کنید. پاها قلب دوم شما هستند. زمانی که برای راحتی آن فکری نکرده باشید خستگی آن تمام وجود شما را در بر می‌گیرد. زمانی که در هنگام نشستن پای شما به زمین نرسد اگر نسبت به آن بی‌تفاوت باشید فشار جبران ناپذیری بر روی زانوهای خود می‌آورید. گاهی مجبور می‌شوید کمی جلوتر از سطح صندلی بنشینید و نتوانید به پشتی آن تکیه دهید. با این کار درست است که پاهایتان به زمین می‌رسد و در حالت 90 درجه با بدنتان قرار می‌گیرد، اما فشار وارد شده به کمر و ستون فقراتتان وارد می‌شود. پس از مدتی دچار گودی کمر می‌شوید. اما وجود یک زیرپایی اداری از قوس طبیعی بدن شما محافظت می‌کند. شما باید بتوانید به صورت کامل به پشتی صندلی تکیه دهید و حتی برای جبران قسمت گودی گردن خود را هم چاره‌ای بیندیشید. برخی از صندلی‌های اداری ارگونومیک طوری طراحی شده‌اند که در قسمت گردن نیز یک برآمدگی از جنس پشتی صندلی قرار می‌دهند که به راحتی سر خود را به آن تکیه دهید.
استفاده صحیح از زیرپایی اداری می‌تواند شما را از ابتلا به بیماری واریس دور کند. این بیماری بر اثر اختلال گردش خون اتفاق می‌افتد. زمانی که ساعت‌های زیادی را بر روی صندلی می‌نشینید و فعالیتی ندارید، عضلات پای شما بی تحرک و ثابت باشد، گردش خون به خوبی کار خود را انجام نمی‌دهد و همین موضوع باعث بروز بیماری واریس خواهد شد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1 خرداد 1398ساعت 12:44  توسط محیا یوسفی